گوراب | مجموعه شعر | قاسم قره داغی | نشر آوای بوف

gurab cover

کتاب #گوراب
اثر ؛ قاسم قره داغی
نشر آوای بوف

#سخن_ناشر
مهندس قاسم قره داغی شاعری است معاصر که سوای نویسندگی و تحقیقات در متون اسلامی، دستی در شعر و ادب دارد، اشعارش،زیباست و غنی ،چالش برانگیز است و انقلابی،،غم و درد جامعه را منعکس می کند و الگو و قالب خود را دارد و با بیانی سحر انگیز نابرابری ها و درد ها وبی عدالتی ها را به چالش میکشد تلنگری است بر وجدان های خفته .
وقایع را به صورت دیگری می نگرد و به جهان از زاویه دیگری نگاه میکند ،اشعار ی که در ایران سروده و اشعارش،در تبعید یکسان نیست
خفقان داخل کشور و مشاهده آوارگی انسانها در خارج در اشعارش شدیدا تاثیر گذاشته وانها را متفاوت گردانده.
از مهندس قاسم قره داغی قبلا نیز چندین جلد کتاب شعر به چاپ رسیده که بجز یک مورد آنهم با سانسور ۸۰٪ شعرها بقیه امکان چاپ و پخش در ایران پیدا نکرده
انتشارات آوای بوف چندین کتاب شعر دیگر از ایشان را در دست چاپ دارد
شاعر که چندی پیش در دانمارک مورد سوقصد عوامل جمهوری اسلامی قرار گرفت فعلا در نقطه نا معلومی زندگی میکند .
او در اين رساله ماهيت استبداد و چگونگي تشکيل، تثبيت و استمرار حکومت هاي استبدادي را بررسي مي‌کند و با استناد به نمونه‌هاي تاريخي، علت دوام جباريت را طي نسل‌هاي پياپي نشان مي‌دهد.

از زمانی که بشر سخن گفتن آموخت و زبان گفتگو در روابط انسانی پدیدار گشت ،پدیده ای از گره خوردگی عاطفه و تخیل در زبانی آهنگین و موزون بنام شعر پدیدار گشت .
انسان اولیه شعر گفتن را آنچنان مقدس میدانست که آنرا به خداوند نسبت میداد ،
ارسطو رساله ای درباره شعر دارد و بوعلی شعر را سخنی خیال انگیز که از اقوالی موزون و متساوی ساخته شده ‌،میداند .
با شعر و موسیقی انسان احساسات نهفته و درد های درونی را فریاد میزند وبه تصویر می کشاند
اثری که یک شعر حماسی،ویا انتقادی و یا عاشقانه و طنز در انسان و جامعه پدید می آورد، بی همتاست و بی بدیل ،کلمات در شعر،جان دارند و همانند انسانها چهره ،یکی سرد و خشک و دیگری لطیف و دلنشین ، با هم مهر و کین می ورزند و به ستیز و پرخاش،علیه یکدیگر برمیخیزند،
شاعر با وجودهایی زنده دست و پنجه ترم میکند و آنان را کنار هم می چیند و زبان شعر را بوجود میاورد
شاعر نقاش چیره دستی است که زشتی ها و نیکویی ها را تجسم می نماید و مناظر جامعه را به طریق زیبائی بیان میکند وبه تصویر می کشاند
شاعر با اشعار مهیج و آتشین مفاسد اجتماعی را روی صفحات کاغذ می آورد و علیه ظلم و واستبداد و بیداد گری به مبارزه میپردازد .
در بیشتر نهضت هاو انقلابات و حرکت های اجتماعی ،شعرا نقشی کلیدی و بیدار کننده بر عهده داشته اند ،خطا ها و پلیدی ها را با کلامشان به تصویر میکشند و راه و چاره را جستجو می کنند ،با بیدادگری می ستیزند و با تیره گی ها خصومت دارند واز کارهایی که به زیان جامعه است انتقاد میکنند ،نیک اندیش،و خیر خواه اند و آزادگی را پیشه میکنند .
در جوامع تحت سلطه دیکتاتور ها ،شعرا نیز می بایست در قالبی فرم پیدا کرده ودر محدوده ای حرکت کنند که مورد قبول و پسند دیکتاتور باشد
شعرا از انسانهایی آزاده و ایده آلیست تبدیل به لودگان و بندگان ومتملقان درباری میشوند ،که برای لقمه ای نان ،ان می سرایند که دیکتاتور را خوش اید و شعر و شاعری به اضمحلال کشیده میشود و امکان پیدایش یک اثر ادبی از بین میرود .

گوراب؛
انتقام، انتهای تقابل است
وقتی درخت، تبر بالفعل می شود
و خاک عمق فاجعه را
با استخوان مردگان شیاف می کند.

…..
……..

دانلود فرمت PDF

دسترسی در  Google Play

https://play.google.com/store/books/details?id=d5S4DwAAQBAJ

دسترسی در  Google Books

http://books.google.com/books/about?id=d5S4DwAAQBAJ

دسترسی در آمازون :

گوراب | مجموعه شعر |نویسنده : قاسم قره داغی| نشر آوای بوف

GURAB-GHASEM-GHAREHDAGHI


گوراب ( مجموعه شعر )
قاسم_قره_داغی نویسنده
978-87-93926-81-3 شماره شابک
شعر ,ادبیات موضوع
راوی
آوای بوف نشر
134 صفحه تعدادصفحات
2020 تاریخ انتشار
دانلود فرمت PDF دانلود فرمت PDF
به زودی… دانلود فرمت صوتی

نام کتاب : #گوراب | مجموعه شعر

نویسنده : #قاسم_قره_داغی

ناشر : #آوای_بوف

سال انتشار : 1399

شابک :ISBN:978-87-93926-81-3

#کتاب_بوف 20

دسته بندی:

#شعر #ادبیات_اعتراضی #ادبیات

 #کتاب_ممنوعه

از زمانی که بشر سخن گفتن آموخت و زبان گفتگو در روابط انسانی شکل گرفت، پدیده‌ای از گره خوردگی عاطفه و تخیل در زبانی آهنگین و موزون بنام شعر پدیدار گشت. مجموعه های زیادی از فرمول ها و حروف و اعداد برای توضیح اختراعات انسان نگاشته شد، لوح های زیادی از فرامین و قوانین سیاسی و اجتماعی تولید، ثبت و نگاشته شد. هزاران انسان در پیچ و خم تاریخ برای بیان و ابراز خود نوشتند، خواندند، نقاشی کردند و به اجرای هنر پرداختند.

انسان اولیه شعر گفتن را آنچنان مقدس می‌دانست که آنرا به خداوند نسبت می‌داد، ارسطو رساله ای درباره شعر دارد و بوعلی شعر را سخنی خیال انگیز که از اقوالی موزون و متساوی ساخته شده ‌است، می داند. با شعر و موسیقی انسان احساسات نهفته و درد های درونی را فریاد میزند و به تصویر می کشاند. اثری که یک شعر حماسی ویا انتقادی و یا عاشقانه و طنز در انسان و جامعه پدید می‌آورد، بی همتا و بی بدیل است. کلمات در شعر جان دارند و همانند انسانها چهره ی، یکی سرد و خشک و دیگری لطیف و دلنشین، با هم مهر و کین می ورزند و به ستیز و پرخاش علیه یکدیگر برمی خیزند. شاعر با وجودهایی زنده دست و پنجه نرم می کند و آنان را کنار هم می چیند و زبان شعر را بوجود می آورد. شاعر نقاش چیره دستی است که زشتی ها و نیکویی ها را تجسم می کند و مناظر جامعه را به طریق زیبائی بیان و به تصویر می کشاند. شاعر با اشعار مهیج و آتشین مفاسد اجتماعی را روی صفحات کاغذ می آورد و علیه ظلم و  استبداد و بیداد گری به مبارزه می پردازد. در بیشتر نهضت ها و انقلاب ها و حرکت های اجتماعی، شعرا نقشی کلیدی و بیدار کننده بر عهده داشته اند، خطا ها و پلیدی ها را با کلامشان به تصویر می کشند و راه و چاره را جستجو می کنند، با بیدادگری می ستیزند و با تیرگی ها خصومت دارند واز کارهایی که به زیان جامعه است انتقاد میکنند ،نیک اندیش و خیر خواه اند و آزادگی را پیشه می کنند. در جوامع تحت سلطه دیکتاتورها، شعرا نیز می بایست در قالب خاصی فرم پیدا کرده و در محدوده ای حرکت کنند که مورد قبول و پسند دیکتاتور باشد. شعرا از انسانهایی آزاده و ایده آلیست تبدیل به لودگان و بندگان و متملقان درباری می شوند که برای لقمه ای نان، آن می سرایند که دیکتاتور را خوش آید و شعر و شاعری به اضمحلال کشیده می شود و امکان پیدایش یک اثر ادبی از بین می رود.

امروزه در بالاترین ارتفاع دسترسی انسان به علم شاید خواندن شعر تنها مفر انسان به آرامشی باشد که قرن هاست به تسکین خود در طلب است.

مجموعه حاضر نتیجه ی روزشمار فرار و تبعید و زندگی در غربت و تپش نبض برای تسلی خاطر خود و مردمیست که قرنهاست در بند استبداد گرفتارند.

قاسم قره داغی شاعری است معاصر که سوای نویسندگی و تحقیقات در متون اسلامی، دستی در شعر و ادب دارد، اشعارش غنی، زیباست، چالش برانگیز و انقلابی است. غم و درد جامعه را منعکس می کند و الگو و قالب خود را دارد و با بیانی سحر انگیز نابرابری ها و درد ها و بی عدالتی ها را به چالش می کشد، که تلنگری بر وجدان های خفته است.

وقایع را به صورت دیگری می نگرد و به جهان از زاویه دیگری نگاه می کند. اشعاری که در ایران سروده و اشعارش، در تبعید یکسان نیست، خفقان داخل کشور و مشاهده آوارگی انسانها در خارج در اشعارش شدیدا تاثیر گذاشته وآنها را متفاوت گردانده است. قبلا نیز چندین جلد کتاب شعر به چاپ رسیده که بجز یک مورد آنهم با سانسور ۸۰٪ شعرها، بقیه امکان چاپ و پخش در ایران را پیدا نکرد.

انتشارات آوای بوف چندین کتاب دیگر از ایشان را نیز در دست نشر دارد
شاعر که چندی پیش در دانمارک مورد سوقصد عوامل جمهوری اسلامی قرار گرفت فعلا در نقطه نا معلومی زندگی می کند.

دانلود مجموعه شعر گوراب با فرمت PDF

دسترسی به کتاب در در  Google Play

https://play.google.com/store/books/details?id=d5S4DwAAQBAJ

دسترسی به کتاب در  Google Books

http://books.google.com/books/about?id=d5S4DwAAQBAJ

دسترسی به کتاب در آمازون :

لطفا با خرید کتاب های انتشارات آوای بوف از ما برای تولید و پخش کتاب های رایگان بیشتر حمایت کنید :

amazon

خرید مجموعه کتاب های ما از سایت آمازون برای کمک به گسترش فعالیت ها
AVAYEBUFGOOGLE

کانال آوای بوف در تلگرام

Support independent publishing: Buy this book on Lulu.

2 thoughts on “گوراب | مجموعه شعر | قاسم قره داغی | نشر آوای بوف

  1. Pingback: لیست کتاب ها 1 – AVAYe BUF ـ مجله اینترنتی آوای بوف

  2. Pingback: لیست کتاب ها 1 – AVAYe BUF ـ کتاب ممنوعه نشر آوای بوف

Leave a comment